Na dzień dzisiejszy trasa S11 w województwie wielkopolskim jest dalej na etapie projektowym. Poniżej przedstawiamy aktualną informację co do każdego z 7 odcinków, na które podzielono przedsięwzięcie.
- Szczecinek – Piła:
- od października 2023 roku jest na etapie rozpoznania przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska odwołania wniesionego od decyzji środowiskowej Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu z dnia 30 sierpnia 2023 r. Nowy termin na zakończenie sprawy przed organem II instancji wyznaczono na dzień 30 września 2024 r.
- wcześniejsze załatwienie sprawy nie było możliwe w związku z koniecznością przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego oraz uzupełnienia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
- Piła – Ujście:
- od września 2023 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oczekuje na decyzję środowiskową dla tego odcinka
- wg informacji przekazywanych przez RDOŚ w Poznaniu: ponownie przesunięto termin merytorycznego zakończenia sprawy do dnia 15 października 2024 r.
- uzasadniając powyższe, organ środowiskowy wskazuje na trwającą analizę uzupełniania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i oczekiwanie na uzgodnienie organu Wód Polskich.
- Ujście – Oborniki:
- od 2,5 roku sprawa toczy się przed Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Poznaniu w przedmiocie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla danego przedsięwzięcia
- zawiadomieniem z dnia 29.07.2024 r. w/w organ zawiadomił strony o konieczności wyznaczenia nowego terminu na dzień 3 października 2024 r.
- przyczyną zwłoki jest konieczność uzupełnienia raportu o odziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko przez wnioskodawcę.
- Oborniki – Poznań:
- w marcu br. GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym, którą złożyło konsorcjum firm MIRBUD S.A i KOBYLARNIA S.A (jej wartość to 853 456 675,21 zł)
- dnia 3 lipca 2024 r. GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum firm MIRBUD S.A i KOBYLARNIA S.A na realizację drogi ekspresowej S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik
- wyłoniony w przetargu wykonawca zrealizuje inwestycję w systemie „Projektuj i buduj” w okresie 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy)
- początek prac zaplanowano na przełom 2025/2026 r., a ich koniec na 2028 r.
- czekamy na złożenie przez Wykonawcę wniosku o wydanie decyzji ZRID
- Kórnik – Jarocin:
- po upływie ponad 21 miesięcy od dnia złożenia wniosku przez inwestora (19.12.2022 r.) do RDOŚ o wydanie decyzji środowiskowej, sprawa jest na etapie rozpoznawania przed organem I instancji;
- zgodnie z ostatnią korespondencją RDOŚ z dnia 12.08.2024 r. planowany termin wydania DŚU wyznaczono na dzień 14 października 2024 r.
- organ środowiskowy ma zamiar przed upływem w/w terminu pozyskać od GDDKiA uzupełnienie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowiska.
- Jarocin – Ostrów Wielkopolski:
- RDOŚ planuje załatwić sprawę wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Jarocin – Ostrów Wlkp. (wniosek GDDKiA z dnia 31.03.2023 r.) do 27 września 2024 r.
- przyczyną zwłoki jest analiza aneksu wnioskodawcy do raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz oczekiwanie na uzgodnienie organu wodnoprawnego.
- Ostrów Wielkopolski – Kępno:
- zawiadomieniem z dnia 05.04.2024 r. GDOŚ poinformował o przekazaniu do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skarg:
- osoby fizycznej z dnia 12.01.2024 r.,
- Stowarzyszenia na rzecz Wszystkich Istot z dnia 24.01.2024 r.,
- Stowarzyszenia Ekologicznego Eko-Unia z dnia 26.01.2024 r.
- zawiadomieniem z dnia 05.04.2024 r. GDOŚ poinformował o przekazaniu do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skarg:
na decyzję GDOŚ z dnia 11 grudnia 2023 r., znak: DOOŚ-WDŚZIL.420.7.2023.MKW.22, na chwilę obecną WSA w Warszawie nie wyznaczył terminu na rozpoznanie powyższych skarg.